Thursday, November 8, 2012

Review Novel - Venom suria


Salam dan hai..

Terus terang saya tah tahu nak bermula dari mana untuk review novel ni. Sangat complicated, banyak watak terlibat hinggakan saya juga kadang-kadang pening semasa membaca. Ceritanya melibatkan banyak zaman. Novel genre sebegini memang baru bagi saya yang selama ini terdedah pada novel cinta. Saya bukan lah seorang yang berani hinggakan sampai satu tahap saya rasa nak tutup saja buku ni dan berhenti menamatkan pembacaan tetapi hati kecil saya ingin sangat tahu apa kesudahannya. Penulis memang bijak mengatur setiap watak yang masing0masing ada kisah mereka tersendiri. Plot-plot disusun dengan baik dari segi mimpi dan penceritaan semula. Cuma kadang-kadang saya terfikir, benar wujud ke benda itu dan ini. Semuanya kuasa Allah.

Sinopsis

Suria, wartawan yang mengejar cerita jenayah sehingga dia terlibat pada kes pembunuhan Masyitah menyebabkan dia bekerjasama dengan Inspektor Izwan walaupun pada awalnya Izwan melarang dia masuk campur tugas polis. Berikutan dari itu satu demi satu bukti membawa mereka untuk mencari pembunuh itu sehinggalah Suria mengetahui kewujudan Mahira yang mahukan tubuhnya untuk mengekalkan roh dan jasadnya. Suria adalah waris Mahira.

Dan wujudnya satu kumpulan yang ingin membunuh Suria supaya Mahira dapat dihapuskan. Pembongkaran kumpulan tersebut menyatukan kumpulan ini dengan kumpulan lain bagi menghapuskan Mahira dan lebih banyak rahsia besar terbongkar.

Novel ni adalah novel kedua hasil nukilan penulis ini. Yang pertama Sayangku Casper yang memang terbaik dan berbeza 360 darjah genre dari yang ini.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...