Monday, January 14, 2013

6th antenatal checkup

Salam..
Antenatal check up yang ke 6 semasa kandungan saya berusia 28 minggu. Seperti biasa rutin check up.

Urin - -ve albumin, -ve glucose
Hb - 11.2 (cukup-cukup makan)
Weight - Naik 1.5kg dr check up lepas. Pencapaian paling bagus setakat ini.
BP - 110/70 mmHg (normal)
Fundal ht - sama seperti POG
Fetal Heart Rate - 153 bpm

Saya ada inform nurse pasal perut saya yang mengeras masa tengah malam 2 hari lepas. Dia pesan suruh ke hospital segera kalau perut mengeras melebihi 5 kali. Takut prem contraction iaitu bersalin tak cukup bulan. Saya ingatkan rahim tengah practice untuk labour nanti, yang di panggil bracton hicks contraction. Nasib baik la baby gerak macam biasa.

Saya dah kena start kira gerakan baby start esoknya. Dan juga kena injection ATT second dose. Lepas cucuk, masuk jumpa doktor untuk scan. Tetiba doktor gtau gender baby ~_~

Estimate baby weight (EBW) - 1158 gram
AFI (liquor) - 11.6
Fetal length - 54.8

Dari scan semua pun ok.  Doktor buat surat rujukan ke klinik pakar hospital untuk decide saya nak bersalin camna. Normal atau czer. Settle semua kat Klinik, terus ke hospital amik date temujanji dengan klinik pakar. Dan saya dah kena ke klinik setiap 2 minggu T_T Next time saya story kisah perjumpaan dengan doktor di klinik pakar.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...